A webáruház nyitás alapfeltételei

A webáruház nyitásához bizonyos dokumentumokra és engedélyekre is szükségünk lesz.

A webáruház nyitásához bizonyos dokumentumokra és engedélyekre is szükségünk lesz.

Az e-kereskedelem elterjedését itthon is meg lehet figyelni. A nagy multik mellett egyre több kisvállalkozói virtuális üzlet jelenik meg a világhálón. Egy ilyen weboldal elkészítése és működtetése dupla jövedelmezőségi lehetőséget is jelent egyben. Mielőtt belevágnánk, nem árt végigolvasni a weboldal nyitásával kapcsolatos tájékoztatót, ami kitér a működtetés jogi feltételeire is. A webáruház nyitásához bizonyos dokumentumokra és engedélyekre is szükségünk lesz. Bizonyítani kell, hogy egy vállalkozásról, társaságról, stb. tevékenységét, szolgáltatásait vagy termékét szeretnénk értékesíteni. Fontos, hogy be legyen jelentve a 4971-es csomagküldő, internetes kiskereskedelem, mint tevékenységi kör. Az elektronikus kereskedelem törvényileg kimondja, hogy az ügyfél számára elérhetővé kell tenni a webshop működtetőjének elérhetőségeit: név, cím, székhely, e-mail, telefonszám, valamint adószám és cégjegyzék szám. A webáruház oldalán jól látható helyen fel kell tüntetni a megrendelt termék házhoz szállításának feltételeit és annak költségeit. Meg kell említeni a határidőt, és a szállítás módját. Ha regisztrálni kell a webáruház oldalán, akkor ennek is fel kell sorolni az előnyeit és az esetleges hátrányait is. A vásárlás menetét minden esetben részletesen le kell írni az ügyfél számára. Az elektronikus kereskedelem 8 munkanapon belüli, indoklás nélküli ellátás joggal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a vevőnek nyolc nap áll rendelkezésére, hogy bármilyen indoklás nélkül visszaküldje a megrendelt terméket. Ebben az esetben a webáruház üzemeltetőjének teljes mértékben vissza kell térítenie annak az árát.

Comments are closed.