Kevés a szakember, mert a cégek nem képeznek maguknak

Green Data Center News

Green Data Center News

A Green Data Center News szerint az adatközpontokban egyre nagyobb a tehetséghiány: kevés az olyan szakember, aki a legújabb technológiákat értené és képes lenne hatékonyan dolgozni velük. Ennek oka, hogy egyre több mindenhez kellene a szakembereknek érteniük, hogy egyre több rendszert integrálnak és azok mind komplexebbé válnak. A DoclerNethez hasonló vállalatok tehát nagy szükségét látják, hogy új mind több új szakértő jelenjen meg a piacon.

Az adatok jól mutatják, hogy milyen kevés szakember dolgozik a piacon: miközben az adatközpontok gomba módjára szaporodnak a világ minden táján, 2012 óta alig változott az ilyen létesítményekben dolgozók száma.

Ez a legtöbbek szerint oda vezethető vissza, hogy nem csak az adatközpontokban alkalmazott technológiák, de maga az adatközpontok szerepe is komolyan megváltozott az elmúlt években.

A tehetséghiány megoldására a vállalatok számos különféle módszert alkalmaznak, általában egyszerre. Ezek közé tartozik az automatizáció, amely részben képes kiváltani az emberi munkaerőt, a kiszervezés, mellyel bizonyos részfeladatokat ahhoz értő cégeknek adhatnak át, a létező szakembereket pedig nagyobb fizetésekkel próbálják magukhoz csábítani – és persze újakat is igyekeznek képezni.

Az egyik megoldás persze az lehet, ha jobb marketinget alkalmaznak: olyan hellyé teszik az adatközpontokat, ahol jobb dolgozni. Azt igyekeznek kommunikálni, hogy ez nem csak magasabb fizetéssel jár, de egyben szakértői státusszal is.

Gond az, hogy az adatközponti munkát kevesen választják, amikor belépnek a technológiai piacra, még kevesebben vannak olyanok, akik kifejezetten olyan területeken képeznék magukat, amelyek alkalmassá tennék őket az ottani munkára.

A legtöbb vállalat nem képez maga szakembereket, csak igyekszik minél többet magához édesgetni – pedig a megoldás éppen az, hogy saját embereket tanítsanak ki, akik aztán lojálisak lesznek a céghez és éppen a megfelelő tudással rendelkeznek ahhoz, hogy a cég adatközpontjait megfelelően üzemeltetni tudnák. Ez azonban hosszú távú tervezést feltételez, az előrelátás pedig valamiért a jelek szerint nem előnye e téren a szektornak.

Comments are closed.